Nem a technika kora a lényeg. Régebben is léteztek komoly monitorok, ma is vannak. JBL, Westlake, Ray Audio, ATC, Genelec nagy monitorai. Ahogy régen, ma is ott az igényes választás lehetősége ahhoz hogy komolyabb dinamikai szintekhez mérve készíthessenek jó minőségű hangfelvételeket. De valahogy ezt a mai világban már nem akarják, tisztelet a kevés kivételeknek. Ma az a forma stúdióban hogy mindenre jó az olcsó kicsi, két utas monitor is. Szerintem nem jó. Komoly korlátai vannak, leginkább ott hogy a hangmérnök nem igazán hallja minden lényeges szempontból hogy mit is készít és hogyan. A mai főképp könnyűzenei hangfelvételek hangzása és minőségi szintje is szerintem ennek köszönhető leginkább. A kisdobozok "nagy igazsága" dolog valahol a Yamaha NS10M legendává válásával indult el. Lehet nem kellett volna, vagy nem úgy, nem kizárólagosan.