( gelei | 2018. 07. 04., sze – 09:06 )

> hogy lehetne fizetőképesebbé tenni a fogyasztóikat

Ez egy örök probléma.

Tegyük fel, el akarod vinni a gyerekeket az Örökségre, hadd lássanak valami érdekeset, az rögtön 6520 forintba fog kerülni, ha mondjuk ketten vannak, és még vinnéd a párod is. Hiába horror, gyerekjegyet szerencsére lehet rá venni, amit rögtön ellensúlyoz a 200 forintos kényelmi (!) díj, amit ugye azért fizetsz, nehogy az online rendelgetések miatt szegény pénztárosnak elvegyék a munkáját.

Na de legalább ott vagy, csillogás, büfé, mittudomén. A gyerek elkezd sírni, hogy kóla márpedig kell, szerencsére annyi van, hogy el is adnak, és még ezer forintba sem kerül. Először leszidod, tessék kibírni, aztán rájössz, hogy nettó 126 perc a film, amit megfejelnek kb 20 perc reklámmal, úgyhogy inkább veszel magadnak is.

Bemész a terembe, mint egy playboy legyezgeted magad a 6520+200=6720 forintos jeggyel, és döbbenten veszed észre, hogy rajtatok kívül nincs semmi. (Most csekkoltam, Örökség holnap 21:30 Aréna, egészen pontosan 0 db szék foglalt) Mint rutinos mozibajáró, felmerül benned néhány kérdés:
- miért kerül ugyanannyiba a jegy a nagyköltségvetésű blockbusterre és a házibarkács művészfilmre?
- miért nincs dinamikus árazás, hogy ha már úgyis baszdmeg üres a terem, és úgyis levetítik a tetves filmet, és úgyis ki kell takarítani mert a gyerek szétdobálja a popkornt, és úgyis ott ül egész nap a pénztáros, jegykezelő, stb., és úgyis..., akkor tulajdonképpen miért nem lehet olcsóbban adni a cuccot, hátha valaki még beesne mondjuk az 1600 forint helyett egy 800-as árponton?