"Vagy spéci jelzőelemekkel ellátott autópályák, a többi szakaszon meg vezessen az ember."
Én is ezt gondolom.
A jelenlegi rendszer: felfestés, táblák, féklámpa, index, stb. sok évtizedes optimalizálás eredménye, melynek során a rendszert az emberi érzékelés sajátosságaihoz, korlátaihoz optimalizálták.
Az egyik út, hogy a gépekre ráerőltessük azt, hogy ők is lássanak és értelmezzenek úgy, mint mi. Az idézett példák és sok egyéb képfeldolgozásos tapasztalat azt mutatja, hogy ez igen nehéz lesz. Ez nem meglepő: több milliárd évnyi fejlődés alakította ki az érzékszerveinket azok jó és rossz tulajdonságaival együtt. Nehéz lehet ezt másolni. És lehet, hogy felesleges...
A másik út, hogy tudomásul vesszük, milyen téren erősek a gépek és nekik optimalizált jelző és figyelmeztető rendszert alakítunk ki. Ahol ilyen van, ott lehetnek ténylegesen önvezető autók, ahol csak az emberre optimalizált, mai utak vannak, ott csak asszisztensek lehetnek.
Szerintem a második módszerrel előbb érünk el egy használható állapotot: megfelelő, szabványos érzékelőkkel és jelzőkkel kell ellátni az utakat és az autókat és akkor az ilyen autók az ilyen utakon önvezérlők lehetnek. Ez eleinte csak a forgalmasabb országutakat vagy a városi közlekedés gerincét adja majd, de ezeken történik a legtöbb utazás, így jelentősek lehetnek. Az alacsonyabb rendű utakon meg marad az emberi vezetés, mert azokon olyan nagy a lehetséges események változatossága, hogy belátható időn belül nem lesz ilyen mesterséges intelligencia.
Ami roppantul idegesít a témában:
-- A nagy hype-olás, hogy "Hú de rohadt fejlettek vagyunk! 5 év múlva már nem is kellenek sofőrök."
-- A félrevezető marketing-vezérelt elnevezések, mint pl. amit a Tesla alkalmaz.