"Ez mellé beraksz egy kb. nullás költségű "örülő, lojális, marketingelő" ügyfelet, akkor pont kijön az átlag 10-12 ezer forint."
Tudod, az a helyzet, hogy a nullás közvetlen költségű ügyfelekről több pénzt gombolnak le közvetett költségekkel. Egyszerűen a banknak nem jó ügyfél a valóban nullás ügyfél, mert nem keres rajta, a bank pedig keresni akar az ügyfeleken, lévén profitorientált vállalat. A banknak nincs számlavezetési kötelezettsége, bármikor felbonthatja a veled kötött szerződést, semmi racionális oka nincs a banknak arra, hogy megtartson egy ügyfelet, aki csak veszteséget okoz. Azért nem bontja fel a szerződést, mert megkeresi rajtad ezt az összeget.
Ez egy teljesen racionális üzleti döntés, az ügyfél viszont emberből van és egy sor pszichológiai hatás dolgozik az ellen, hogy ezt racionálisan tudja szemlélni... és van, aki egyszerűen fel tudja dolgozni és van, aki soha nem képes belátni, ez utóbbiak a legjobb ügyfelek.