( asch | 2018. 05. 20., v – 20:48 )

Köszi a tippet, a diódát becsavaroztam a relé csatlakozói közé, és vígan kattog az eddig használt csippel is :-). Teljesen tehát nem ment tönkre, de a végtermékbe inkább egy újat rakok majd. Közben egy 12VDC, 50mA állandó kapcsolóáramú relém is lett (Finder, 250VAC 8A-t kapcsol), ezzel működik percek óta. Lassan leállítom, mert idegesítő a kattogás.

:-) Nem hiszem, hogy kollegák lennénk, amiket eddig írtál azalapján más területen vagy. De ne félj, ha rájövök akkor sem bombázom le az inkognitódat!

Ezt az induktivitásos dolgot elvben vágom, csak azt a részét nem, hogy az alkatrészek tranziens tűrésével hogyan kell számolni. Ha a védődióda elvben elbírja a 200mA-t, akkor az már jó? Ezzel az adatlappal pont ez a rész nem tetszett, hogy nem részletezte ki ennek a Voltage Clamping résznek a paramétereit. De annyira örültem, hogy lehet alkatrészeket spórolni, hogy mindenképp ki akartam próbálni plusz védelem nélkül.

Gondoltam, hogy külön posztban kiírom a nagy kérdést, hogy mégis hogy kell ezeket az induktív dolgokat méretezni? A másik topikban gabrielakos leírta, hogy "Bekapcsolni be tudod a motort de ki nem (vagy nem mindig)." Ez hasonló jelenség, mint amit itt tapasztalatam. Mi az a folyamat, ami nyitva tartja a tranzisztort? És hogyan kell ezt helyesen méretezni? A back-EMF elvezetésén felül másra is kell figyelni? Vagy ha a back-EMF védelem meg van oldva, akkor elvben egy 200mA-t tudó tranzisztorral vezérelhetek egy 200mA-t "evő" relét?