( hajbazer | 2018. 05. 20., v – 18:06 )

Értem a poént, de nem ezzel volt a baj.

Azzal volt a baj, hogy a marketing-idealista designer diktatúra kórságai szinte már minden elektronikai cikk megjelenésében megfigyelhetők, mint zavaró tényezők. Elsődleges céljuk nem egy adott funkció betöltése, hanem a figyelemfelkeltés.

Mindezt pontosan miért? Kirakatnézegető Kristóf és Euronics Elemér átlagbirkák elmennek az elektronikai cikkeket dupla áron akciózó üzletekbe és megveszik maguknak, mert "milyen szépen világít". Vagy, neadjisten Egységsugarú Elemér vendégségbe megy Tapicskoló Tamás birkafelebarátjához, és meglátja a kék LED-et a légkondin, a tévén, a hifin, a mikrón, a töltőn, akkor ő is biztos majd ilyet fog venni, merthát milyen csili-vili. Legalább is, nem tudom máshogy elképzelni azon szélsőséges idealista designerek gondolatvilágát, akik a mai "modern" csiligány kivitelekkel szennyezik a termékpalettát.

Egy halvány zöld, sárga vagy piros LED hidd el, hogy senkit nem zavarna. Azonban igen, az is igaz, hogy LED csak akkor kell, ha feltétlenül szükséges, illetve máshogy nem lehet, vagy nem mindig egyértelmű megbizonyosodni az eszköz bekapcsolt (vagy egyéb műveletet végző) állapotáról. A kék LED-ek egészségre káros hatásait pedig már régesrég megállapították, nem mellesleg az Internet tele van ezzel kapcsolatos panaszokkal és nem most kezdődött a panaszkodás, hanem már vagy 10 éve. Mégis úton-útfélen erőltetik a kék LED-eket.