( ironcat | 2018. 05. 03., cs – 16:14 )

Ugyan nem dolgozat, hanem ZH, de néhány gondolat:

1. Mikor a ZH-k kiosztása után összehasonlítottuk az egyik évfolyamtársammal a két ZH-t, akkor kiderült, hogy a kettő szó szerint megegyezik. Ez nem volt újdonság, mert az enyémről másolta. Viszont én 2-est, ő pedig 4-est kapott rá. Ha túl sokáig van a hallgatónál/diáknál az írott mű, akkor az ilyesmi hamar kiderül. (A tanárt ismerve, valószínűleg úgy korrigált volna, ha a kolléga beismeri a másolást, hogy én 2-est, ő pedig 1-est kap. Így aztán nem erőltettük a dolgot.)
2. Mikor én írattam ZH-t, akkor a javítás és osztályozás után összehasonlítottam azokat, nehogy a fenti hibát én is elkövessem. Ez maximum 30-40 emberig működik. Ennél nagyobb létszám esetén már a hasonlítás is nagyon sokáig tart, pláne ha több ember végzi a javítást.
3. Általában 10-15 percet adtam a ZH tanulmányozására, és ezalatt lehetett reklamálni is.
3. Minden ZH-t megőriztem, amíg az adott évfolyam le nem államvizsgázott. Ha tudtam, hogy valamelyik hallgató a tudás anyjával barátkozik, így nem normál időben végez, akkor a megsemmisítés előtt az ő ZH-it külön vettem.