( fezo | 2018. 04. 19., cs – 19:57 )

Nekem is volt. 12 ezer euróba került, aztán meg a garancia alatt jó pár százba minden olajcsere, mert ugye ha te magad csinálod garancia repül, volt szerencsém egy kutyához is ami lebontotta a fél elejét, ez is egy ezresbe került (használt autónál már van bontott alkatrész is). Magamtól lemondtam a garanciát is, csak ne kelljen a tetemes összegeket a képviseletnél hagyni. Ezen kívül ha lízingeled akkor a kamat mellé rájön a casco, kötelező is nagyobb lehet ha az autó a cégre van bejegyezve. 9 évig jártam vele, 12 ezer plusz a felár amit a képviseletnél elvettek minden szervizelésért, úgy 15 ezerre számolom amit az autóra költöttem, tavaly ősszel adtam el 2000 euróért. Ha a költségeket nem számolom akkor is vesztettem 10 ezer eurót.
Most van egy használt, vettem 9000 euróért, sokkal jobb felszereltséggel és jobb motorral, csak akkor viszem szervizbe, ha nekem nincs szerszámom hozza. 4-5 év után eladom és veszítek rajta 2-3 ezer eurót.
Mindenki azt csinál a pénzével amit akar. Én kipróbáltam milyen az új meg a használt is és az utóbbi mellett döntöttem két okból:
1. Értékcsökkenés jóval kisebb mint az új esetében
2. Ugyanazért a pénzért használt autó esetében jóval nagyobb felszereltséget és normális motort kapsz.