( zeller | 2018. 04. 16., h – 09:13 )

A logika az, hogy ahol az elsőbbséggel rendelkező út mindkét irányba kellő mértékben belátható ahhoz, hogy az elsőbbséget meg tudja adni az alárendelt úton érkező, ott elegendő az elsőbbségadás kötelező tábla - ha nem muszáj, ne kelljen megállni. Ahol viszont a beláthatóság korlátozott, vagy más, a közlekedés biztonsága miatt felmerülő indok adódik, oda az állj, elsőbbségadás kötelező tábla kerül ki.

Az elmúlt negyvenpár év alatt láttam olyan kereszteződést, ahol oda-vissza cserélgették néhányszor a táblákat (közelítőleg szinkronban azzal, hogy az épület/kerítés/sövény/park/éppen mi volt a sarkon széle mennyire korlátozta a beláthatóságot), aztán a végén maradt a szigorúbb megoldás - mindezt úgy, hogy az elsőbbségi szabályok be nem tartásából egy darab baleset nem történt azon a helyen.