( hunti | 2018. 03. 22., cs – 10:46 )

Videó alapján nagyjából 0,5-1 másodperc telt el (szerintem inkább 1 mint 0,5) az észlelés és az ütközés között, szerintem bőven elég idő arra hogy egy nem önvezető autóban ülő sofőr félre rántsa a kormányt. Ráadásul mint ahogy már mások is említették, valószínűleg szabad szemmel előbb volt észlelhető a gyalogos mint a videón. Én szerintem nyilvánvaló hogy jelen helyzetben az önvezető autó is, de főleg az azt felügyelő sofőr hibázott.

De über is hibázott, ha nekem lenne ilyen cégem, ami önvezető autókat készít/tesztel, szigorúan ellenőrizném a teszt sofőröket a belső kamera alapján, és kirúgás mellett jelenteném fel őket ha nem figyelnének oda. Foglalkozás körében elkövetett közveszély okozása vagy valami hasonló biztosan illene az önvezető autó felügyelése melletti telefonozásra.

Csak fékezni sok esetben marhaság, mint pl itt is, rengeteg hely volt félrerántani a kormányt. Nem egy, hanem két balesetet úsztam már meg így, ahol esélytelen lett volna megállni, de mivel mindig figyelem a menekülő lehetőségeket, a kormány félrehúzásával megúsztam. Egy alkalommal az előttem haladó álló kivilágítatlan autóba csattant éjjel, és bár nagyjából jó követési távolságot tartottam, mire átváltottam a lábam a gázról fékre pont elég időm volt változtatni egy kicsit a kormány álláson, így ahelyett hogy az előttem haladó autóba csattanok, mellette álltam meg. Másik alkalommal kanyarban ketten jöttek szembe egymás mellett, szintén fékezés helyett lepadkáztam és csak utána fékeztem (padkázással elkerültem az ütközést, utána pedig fékezéssel lelassítottam hogy visszatérjek az útra). Saját tapasztalatok és ismerőseimtől hallottak alapján a baleset ilyen jellegű elkerülésére nem készítik fel a tanulókat, ezen lehetne változtatni.