Nézd én szívesen beszélgetek értelmes emberekkel ilyen témában, mert kiegészítjük egymást.
De olvasd is el amit írok, lehetőleg értelmezd is, ne csak write only módban szólj hozzá, mert ennek így nem látom értelmét. Nem kiáltok ordítva szélsőségeket pl.
Már az első kérdésedre is leírtam, hol lenne/lehet értelme a zero downtime-nak:
- banki rendszerek ami a fizetéshez kötődik ( kártya rendszer, átutalási rendszer)
Több banknál éppen az a probléma, hogy a követelmény megjelent, de elkenték. Először a kártyás rendszereknél volt igény a folyamatos üzem, de a banki rendszer "történelmi okokból" hétköznap este nyit és reggel zár. Kártyával meg éjjel is, hétvégén is akarnak fizetni. Ahogy már fentebb is írtam: nem tragédia, ha egy éjjeli tervezett maintenance ablakot nyitnak pl. upgrade miatt, de nem elegáns, biztosan lesz 1-2 panasz. Az igény megjelent, és pont úgy oldották meg, ahogy sugalltad is: belefér az SLA-ba, leállunk valamikor éjjel. Most viszont a fizetési rendszerek, főként az azonnali fizetés kapcsán már a szabályzat is nagyon magas SLA-t követel, úgy is mondhatnám, hogy a szabályzás implicit megköveteli a zero downtime-ot a fizetési rendszereknél (ezt is írtam már: ha bármelyik felső vezető komolyan venné a követelményeket). Csakhogy ezt végig kellene vinni egészen a core rendszerekig. Itt viszont mivel a bankok nem nagyon haladtak az idővel az elmúlt 20 évben, szépen rájuk dőlnek az elavult legacy rendszerek.
Nem, nem arról beszélek, hogy az SLA betartása mellett leállunk. Az egy végső kiskapu, ha nagyon szükséges. Arról beszélek, hogy a rendszer külső szemlélő számára folyamatosan üzemel, közben upgradelünk, verziót cserélünk.