:) Megvenném az önbizalmad felét ha eladó.
"Zero downtime bankoknal nincs. Legalabbis nekem az ellenkezoje a tapasztalatom, bejelentett downtime van es a konzisztencia fontosabb es csokolom.
Mondjuk sosem dolgoztam banknal, lehet a mogottesben van ilyen."
Az idézett utolsó sorért külön virtuális pacsi!
Zero downtime bankoknál most fog kelleni csak igazán. Baromi elavult rendszerekkel dolgoznak - hivatalosan ezt úgy mondjuk, hogy konzervatívan választják ki beszerzés során a rendszereiket - és hát szépen elment mellettük az élet.
"Államigazgatás" -> EKÁER?, Ügyfélkapu?, NAV?
"Nagy forgalmu oldalak? Meg a google sem teljesiti." -> nálam a Google nem esett ki az utolsó 10 évben, a Microsoft Azure, mint cloud szolgáltató viszont többször. De csináltam már olyan publikus oldalt ahol követelmény volt az aktív/aktív cluster, session replikációval.
"Telekommunikacio? Persze, amikor elvagjak a kabelt es megszunek egy megyeben a szolgaltatas. Rohog a vakbelem." -> :) Majd szólok a Telekomnak, hogy megtaláltad a költségcsökkentés szent grálját. Nem kell failover, nem kell SLA. Tök fölösleges. Röhögjünk együtt!
A tobbinel is a valosag hozzavetoleges.
Szoval en inkabb konkret peldakat vartam. Viszont tovabbra is tartom, h tok bullshit idehozni a zero downtime-ot, amikor jon az atlaghupper, h wtf. A szelsosegeken kivul vannak egyeb igenyek is.
Nincs olyan, hogy átlaghupper. Megdöbbennél egy két általam ismert HUP alias milyen rendszereket épít vagy üzemeltet az itteni felhasználók közül. Jellemzően ők a legszerényebbek.
Itt a kolléga kérdezett valamit, arra igyekeztem informatívan válaszolni: az alkalmazáson múlik a legtöbb minden, minimális dolog az OS-en vagy a konténeren. A zero downtime meg zero akármi csak mellékszálként jött föl, mint tisztázandó kérdés, hogy kell-e a feladathoz. Mondhatod, hogy bullshit, szíved joga, legtöbbször nem kell. Én eddig a 30-35 projektemből 3-4 projekten láttam olyat, ahol valósan, indokoltan igény volt az ennek megfelelően magas SLA. Ott is előfordulhat leállás, de igyekeznek elkerülni. Egyébként konkrét példákat írtam, nézd vissza. Volt olyan rendszer ahol óránként 1 000 000 Ft-nak megfelelő volt a kötbér leállások esetén. Ott már megremeg az ember keze minden változtatásnál.
Engedelmeddel az ügyfeleimnek hivatkoznék a te hozzászólásodra, hogy amit kérnek az úgy baromság ahogy van, hiszen te megmondtad. :)