( lx | 2018. 02. 27., k – 01:39 )

"Ha az IT diktál, és nem kiszolgálja a business igényeket, ott van megbaszva minden."

Nálunk speciel nem diktál, hanem kiszolgálja a business igényeket, és... meg van baszva minden.

Az éppen a "legfontosabb a bevétel szempontjából" jokert bedobó fickó (mindig más, mindig máshonnan), megkeresve a megfelelő szintű konzulenst, az igényelt kivételekkel és kivételek kivételeivel el tudja érni, hogy ne legyen értelme a rendszer és a prioritás szavaknak (a fejlesztők óránként más-más madzagon rángatott bohócbábuk). Az igazi ízt az adja meg, amikor a "megrendelések intájm teljesítéséhez teljesítéséhez elengedhetetlen" kártya is előkerül: olyan környezetben, ahol a megrendelések száma a töredéke a korábbi évekének, a támogató intelligencia pedig nagyságrendileg jobb, egy kávé alatt kiderül, hogy honnan fenyegeti a legnagyobb veszély a cég kiszállítását.

Az IT górénak szava sincs, nem is lehet, az ő osztálya támogat... nem dumál, hónapos terveket bármilyen szalmaláng kedvéért a szemétre dob... aztán kikukázza, hogy később újra kidobja. Remélhetőleg két évnél nem kell tovább kibírnia a felelősség érdemi döntési jogkör nélkül helyzetét, aztán elrotálják kevesebb skizofréniát megkövetelő székbe.

Pl. csábító a facility.
Ha a facility előírja, hogy addig nem dugsz be új kávéfőzőt, amíg be nincs mérve, mert (téged, egyedül) megvághat az áram, akkor a kávéfőző nincs bedugva, de PC, szerver, switch se - bizniszre hivatkozni nem ér.

Ha az IT előírja, hogy nem kaphatsz a gépeden/domainben admin jogot, nem telepíthetsz semmit a saját szakálladra, mert téged és rajtad keresztül sokakat megszívathat egy 0-day vírus, akkor "és ha szólok a főnök főnöke főnökének?". És szól, és mehet a policy a csába - miközben még soha nem vágott senkit agyon a cégnél kávéfőző, viszont 0-day vírussal volt már két hétnyi sírás és fogaknak tsikorgatása.

Bolond egy szakma ez.