Gyakorlatilag a shadow IT azért alakul ki, mert a dolgozók nélküle a mindennapi munkájukat nem tudják megoldani (vagy olyannyira körülményesen, hogy inkább egy könnyebb utat választanak)
Igen, ezt felismerni az első fázis.
De utána adódik a kérdés: mégis, mi a péket csinálhatna az IT ez ellen?
Jobb szolgáltatásokat nem tud építeni, egyetlen cég IT-ja sem olyan jó, hogy képes legyen egyszerre versenyezni az MS-sel, a Guglival meg vagy 23 másik specializált szolgáltató céggel.
Tiltani nem lehet, mert az IT nem mondhatja meg a dolgozónak, hogy ne vegyen magának egy saját telefont és használja (illetve lehet ilyet mondani, de semmi kényszerítő ereje nincs).
Ha esetleg van is kényszerítő erő, pl. a menedzsment kirúgja azt, aki vét a(z itt már az IT által kikényszerített...) szabályok ellen, akkor meg bukik a biznisz.
Szerintem azzal lehet legjobban megfogni a problémakört, ha őszintén beszélünk róla - csak ez nehéz.