( uid_4656 | 2018. 02. 25., v – 12:18 )

Gyakorlatilag a shadow IT azért alakul ki, mert a dolgozók nélküle a mindennapi munkájukat nem tudják megoldani (vagy olyannyira körülményesen, hogy inkább egy könnyebb utat választanak)

Igen, ezt felismerni az első fázis.

De utána adódik a kérdés: mégis, mi a péket csinálhatna az IT ez ellen?

Jobb szolgáltatásokat nem tud építeni, egyetlen cég IT-ja sem olyan jó, hogy képes legyen egyszerre versenyezni az MS-sel, a Guglival meg vagy 23 másik specializált szolgáltató céggel.

Tiltani nem lehet, mert az IT nem mondhatja meg a dolgozónak, hogy ne vegyen magának egy saját telefont és használja (illetve lehet ilyet mondani, de semmi kényszerítő ereje nincs).

Ha esetleg van is kényszerítő erő, pl. a menedzsment kirúgja azt, aki vét a(z itt már az IT által kikényszerített...) szabályok ellen, akkor meg bukik a biznisz.

Szerintem azzal lehet legjobban megfogni a problémakört, ha őszintén beszélünk róla - csak ez nehéz.