Nagy-nagy tisztelettel olvasom a fenti vitát. Szerény tapasztalatom szerint a lényeg nem ott van, hogy az Excelnek mi a szerepe a támogatásban, hanem ott, hogy a workflow mit igényel ill. mit tesz lehetővé. Bizony, a workflowban az elején az Excel sokszor nélkülözhetetlen. Egészen egyszerűen sokkal több erőforrást igényelne a probléma szabatos leírása és a megoldás specifikálása, mint a megoldása - Excelben. Az Excel ebben a fejlesztési folyamatban az elején nagyon a helyén tud lenni. A döntési helyzet akkor következik, amikor a workflow "letisztul" és megjelenik az igény egy az Excelnél jobb támogatást nyújtó eszköz fejlesztésére. Ebben is sokat segíthet, hogy az Excellel a folyamat már "fel lett térképezve". Aztán elkészül a korrekt megoldást jelentő szoftver, modul, adatbázis, frontend vagy miaszar, ami éppen aktuális - az Excel pedig visszatér a helyére, mint egy korrekt munkaeszköz.