( TCH | 2018. 02. 12., h – 10:42 )

> Szar reklámot bárki tud készíteni, olyan reklámot amit millióan osztanak tovább csak nagyon kevesen.

És ennyi. Innentől kezdve hogy akarod ezt a metodikát követni pl. a kisvállalkozói szférában? Hogyan várhatod el, pl. egy szerencsétlen szobafestőtől, hogy vírusvideót csináljon? Ő festeni tud, a weboldalt megcsinálja a fia, vagy valami haverjának a haverja, de többre ott nem fogja futni. És manapság már nem keresnek a telefonkönyvben szobafestőt, annál inkább a kugliban. Így aztán marad a kugli, mint primer hirdetőfelület, a többivel nem megy semmire, mert az, amit még látni szoktam a jómunkásemberektől, az az, hogy kiraknak egy bevagdosott A4-es lapot a buszmegállóba, hogy "szobafestés olcsón", amiről le lehet tépni a telefonszámot. Le is szokták, a jóindulatú kisgyerekek, hogy teleszemeteljék vele az utcát. Hatékony.
Aztán meg a másik, hogy jónéhány féle termékről baromi nehezen tudsz valami frappáns vírusvideót csinálni, amin nem fognak felháborodni.

> Te nem mennél el egy olyan rendezvényre, ahol élőben nyomogathatnál valami téged érdeklő kütyüt és még etetnek és itatnak is?

Nem, de az én vagyok. Nyilván, ha ingyen van, akkor a legtöbb ember elmegy rá. A kérdés csak annyi, hogy elég ember tud-e róla. És ha igen, akkor a legnagyobb valószínűséggel a netről tud róla. Te egy számlán láttad, rendben van. A havernak hogy mondtad el? Élő szóban, vagy neten keresztül? És ő a főnökének? Az ilyen info, főleg, ha az egész országban teríteni kell, akkor offline sosem lesz olyan hatékony, mint online. Nem véletlenül hívták ezt távközlésnek. :P

> Igen. Nem becsüld le az emberi kapcsolatokat és a szóbeli kommunikációt.

Van még olyan? Mert ahogy én látom, már a szomszéd szobában lévő családtaggal is valami csevegőprogramon vagy a féceszbúkon át beszélgetnek...

> Pl. csinálsz öt plakátot, amin feldarabolsz egy viccet, amibe teszel egy halandzsa kulcsszót, ami összekapcsolható a termékeddel. Ezt szétszórod egy városban öt helyen, Az emberek nem fogják érteni, keresni kezdik, beszélnek róla, megosztják, összerakják, rákeresnek a halandzsádra, továbbadják a halandzsát, ???, profit.

Izé, ez most komoly? Pedig már kezdtem azt hinni, hogy tényleg tudod mit beszélsz. Az emberek nem foglalkoznak azzal, amit nem értenek, nem is érdekli őket, az emberek elsöprő többsége apatikus és ostoba. :( A viccet még csak-csak megjegyzik, de a kulcsszót tuti nem.
(És a plakátok még mindig nem jönnek ki párszázezer Forintból.)

> Azt kell megérteni, hogy a média (net sajtó, rádió, tv, kutyafüle) csak hordozó. Ha nem tud a tartalmad kiszakadni a hordozóközegéből, nem fog hatni.

Lehet, de akkor sem fog hatni, ha az emberek nem érik fel ésszel, hogy mit szeretnél mondani. És a jónép nagyrészét kitevő valóságshow-bámuló konzumdroidok nem fognak foglalkozni az igényesen megtervezett puzzle-hirdetésekkel.