Á értem, szóval olvastál valamit az interneten, viszont fogalmad sincs, hogy mit.
Egyrészt XNA-nak leginkább játékfejlesztésnél volt érdekes, ott viszont a piacot letarolta az Unity, ami - hogy-hogy nem, - szintén .net-en alapul (libmono). Egyébként az Unity kapcsán a Microsoft felvásárolta a SyntaxTree nevű céget, akik az UnityVS-t fejlesztették, ergo van ahhoz is hivatalos támogatás.
Silverlight meg igazából mindig is egy subsetje volt a .NET Frameworknek. Ugyanúgy WPF-ben készítetted az UI-t, ugyan úgy ott volt a LinQ, a framework alaposztályai, stb. Szóval az, hogy te most Silverlight appnak vagy később Metro appnak hívtad a dolgokat, az fejlesztői oldalról viszonylag kevés dologban érintett: alapvetően ugyanazokkal a technológiákkal API-kkal, stb. találkoztál.
Az, hogy te a Silverlight bukásával akarod az egész .NET framework bukását bemagyarázni, az csupán annyit mutat meg, hogy fingod nincs, hogy miről is magyarázól és életedben nem használtad a felsorolt technológiák közül egyiket sem. Az, hogy az XNA (amit tényleg elbarmoltak) vagy a Silverlight (aminek igazából viszonylag kevés létjogosultsága volt már eleve), mint technológia-csomaggal mi lett, az lényegtelen, a fő építőkomponensei továbbra is megvannak és élnek tovább a .NET FW-ben vagy a netcore-ban.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™