> 3. Projektlaboron (kb. az egyetlen értelmes gyakorlat) megy a megúszósdi
> 4. Vizsgákon a 2-esre optimalizál (pont LZ-nek kiváló grafikonjai vannak erről)
Hm. Szerintem a teljes szofttech oktatás el van baszva abban a formában. Az elején száraz elmélet (amikor még nem írtál ~100 sornál komplexebb dolgot), s semmit nem értettem meg belőle, mert nem láttam a problémákat sem, amikre megoldást nyújtana ez az egész.
Aztán meg ez alapján a nem tudás alapján kéne csinálni egy labort, amiben 4-5 zöldfülűt összeborítanak, hogy csináld.
- nem standard eszközökkel
- ami standard eszköz, ott is oktatás, segítség nélkül
- és borzasztóan széthúzva az egészet
- megfejelve egy adag bürokráciával
Nekünk anno saját teszt frameworköt kellett írni, ami egy kötegfájlban az stdinre küldött adatokat, majd az stdoutot hasonlította össze az elvárttal. Persze javac-vel, kézzel fordítva. Azért ennél voltak kifinomultabb módszerek már 2015-ben.
A verziókezelést hála égnek nem saját eszközökkel (pl.: WinRar) kellett megoldani, de kb. soha senki nem nézett rá arra, amit csinálunk. Volt olyan, akinek egy merge problémát okozott, s ha az összes verziókezelés oktatás annyi, amennyit LZ letolt belőle (nem keresem ki a videót most), akkor nem is csodálom.
Ráadásul a megoldandó probléma szét van húzva 14 hétre, mikor általában egy hétvége alatt lefejleszthető. Annak lenne értelme, hogy egy komplexebb dolgot, féléveken keresztül bütykölgetünk, rotált csapattagokkal, etc. De ennek így, hogy egy hétvége alatt megvagy, majd elfeljted az egészet. Pont az nem jön át, miért kell azt a rengeteg doksit írni. És persze minden hétfőn legyél ott abban a 10 perces időablakban, hogy beadhasd személyesen, mert csak...
na, kisírtam magam.
A többire viszont +1.
--
blogom