( xclusiv | 2017. 09. 03., v – 21:12 )

"Igazság szerint az info@ cegnev@ és társaira itthon valóban lehet jogilag mindenfélét küldözgetni, mert nem személyhez kötött. Technikailag persze spamek, de ezzel nem lehet mit kezdeni sajnos."

Egyrészt: ez így ebben a formában nem igaz. Másrészt: ezeknek nyilvánvalóan az adott cég számára szóló célzott ajánlatoknak kellene lennie, már legalábbis a törvény szelleme szerint. Vagyis ha én mondjuk egy szőlőtermeléssel (is) foglalkozó vállalat vagyok, akkor jöhet a "spam" traktrorról, permetszerről, műtrágyáról, akármiről. De az összehúzódó csodaslag akkor se OK.

"A tűzfalas tiltással nagyon nem értek egyet én sem"

Ehhez minden jogod megvan. Én személy szerint azzal nem értek egyet, hogy az SMTP szervert terheljem olyan IP-kkel vagy tartományokkal, ahonnan csak a spam ömlik.
Persze csak alapos okkal kerül ide egy cím.

"A tűzfalas vagy egyéb semmitmondó tiltással az a problémám, hogy néha mi is belefutunk, hogy valaki/valahol kivág vagy ilyen "you're not allowed" -osan "sokatmondó" hibát kapunk. Ezzel az a problémám, hogy ha a szokásos problémaforrásokat átnézve se találjuk meg a bűnöst, akkor pingvinezés jön."

Én ezt értem, de - és no offense - engem nem azért fizetnek, hogy a te céged problémáit oldjam meg. Nem fogok minden reject mellé egy személyre szóló üzenetet írni, hogy miért kaptad, van épp elég munkám, ami az én munkáltatómnak fontos, ez a prioritás.
Viszont postmaster@-ra se kaptam még soha olyan levelet (mondjuk egy gmail-es címról, azt nem lehet tiltani, regisztrálni viszont könnyű), hogy "Kedves postmaster kollega, Béla vagyok az XY hosting-tól, és az 1.2.3.4 IP-nk lepattan rólatok. Kérlek segíts, miért csináljátok ezt?"

"A konkrét hibabejelentés, azaz annak hiánya egy általános probléma."

Nézd, egy időben tényleg utánajártam, hogy kihez is tartozik az IP, küldtem header-t, mindent. Volt olyan, hogy egy nagy (amerikai) hírlevélküldő szolgáltatásról jött az áldás, onnan olyan köszönömöt kaptam, hogy tényleg fasza csávónak éreztem magam, és le is lőtték a férget. De általában nincs erre időm, illetve az eredménye is hagy maga után kivánnivalót. Ha küldesz 30 levelet és 0 választ kapsz, de ömlik úgyanúgy a szemét ugyanonnan, akkor kevéssé leszel lelkes...

"Rendszerint az "ömlik be a spam" jellegűek azt jelentik, hogy kettő nap alatt 1 darab valami spamjellegű eljutott az inboxába"

Nézd, amikor info@ kapja a spam-et (amit kapok én is, mint postmaster - ezek kvázi publikus levelek), akkor lépek. Amikor egy - bizonyos szempontrendszer alapján - központi spam folder-be irányított levelet látok, akkor lépek. Amikor egy X éve kilépett kollega címére jön az áldás, akkor is lépek. A felhasználóim keveset panaszkodnak, nekik inkább nem a spam-ekkel vannak gondjaik, hanem olyan levelekkel amiket szerintük kapniuk kellett volna, de nem kapnak (mondjuk a partner szervere bemutatkozik apamfaszakft.local-ként, vagy épp fent van 8 spam RBL-en, ilyesmi). De az esetek nagy többségében itt is arról van szó, hogy nem jött olyan levél, amire várnak.