( Raynes | 2017. 08. 20., v – 21:41 )

Így van, ez a lényege a jótállásnak, a fordított bizonyítási teher, ebben különbözik a sima szavatosságtól. Bár már jó pár éve a fogyasztói szavatosságnál is megfordul a bizonyítási teher 2 évig, EU-s jogharmonizáció miatt hozták be még 2004 körül, tehát már ez is egyfajta jótállásként működik a magánember védelmében. Viszont pl. cégekre nem vonatkozik ez a kedvezmény, rájuk a korábbi 1 éves sima szavatosság vonatkozik, bár egyes termékekre összeghatártól függően még mindig játszik a kötelező 1 éves jótállás, szavatosságtól függetlenül.

Sunyikáéket terheli a bizonyítás, ők meg nem nagyon tudják ilyen pántnál bizonyítani, hogy fogyasztói gondatlanság. Főleg, ha fórumokon is írják, hogy másnak is törik el, meg először sem hajtották el. Nyilván az árát kell visszakérni vagy valami olyan Sunyi-terméket kell venni, aminek nem törik a pántja.

Egy jó tanács még a végére: jó fejhallgató vásárlásánál a Sony, Sennheiser, stb. kommersz márkákat elkerülni (nem azért mert rosszak lennének, de tudáshoz vagy hangminőséghez mérten durván túlárazottak), és elbattyogni a Prohardver vagy valamelyik Hi-Fi szakfórum fejhallgató topikjába a tapasztaltabb szakiktól ajánlást kérni konkrét modellekre, megjelölve a vásárlásra szánt anyagi keretet. Vannak új kínai márkák, amik nem szutykok, és sokkal kevesebb pénzért is hozzák ugyanazt a minőséget, vagy ugyanannyi pénzért jobb minőséget, és nem törnek sorra szériahibából.

„Pár marék nerd-et leszámítva kutyát se érdekel már 2016-ban a Linux. Persze, a Schönherz koliban biztos lehet villogni vele, de el kéne fogadni, ez már egy teljesen halott platform. Hagyjuk meg szervergépnek stb…” Aron1988@Proharder Fórum