Én sejtem, hogy a "meglepetés" szólt ki belőled.. Annyiban klappol a dolog, hogy kis globalizált világunkban minden eladó. (és az Internet-en keresztül, még csak szemébe sem kell nézni senkinek.)
A világon gátlástalanul vernek át naponta embereket, tömegesen, minden formában. Mert valaki kiszámolta, hogy az eladott, egyébként semmire se jó termékek reklamációja alig százalékosan kimutatható. (Ember ránt egyet a száján, majd a vállát vonja. Dobja a kukába, és további naiv reménykedéssel keres másikat, hátha az jobb lesz.
De nem, nem lesz jobb az sem. Az emberi, üzleti korrektséget felülírta a gátlástalan pénzvadászat. Mindegy milyen erkölcstelen módon, csak haszon legyen.
Valahogyan nem tudatosul az emberekben, hogy a fogyasztás már egy nagy szerencsejáték, és nem az általa közgázból tanult, egyenértékes cseréről van szó, amikor pénzt ad ki valamiért.
("Á..! Mi nem verünk át senkit, hiszen 14 napon belül, - ha kéred, - visszaadjuk a pénzedet", mondattal, vagy más "hasonszőrű" vélekedésekkel folyó játszmázás, az üzleti életben abszolút polgájogot nyert, és feloldozást ad minden tudatos megtévesztésre, és csalásra. - Ez a polgári etika nagy "vívmánya".)
Ezért, kell nagyon megbecsülni a még talán "lámpással", de megtalálható, régi, szavahihető és megbízható üzleti kapcsolatokat. - Mert fogyóban vannak, annyi bizonyos.