( janoszen | 2017. 08. 13., v – 09:36 )

Sajnos a tobb millio user mint olyan nem mond semmit. Ha tobb millio user van benne, de alig beszelgetnek az tok mas terheles lesz mint tobb millio user aki mint aki megorult nyomkodja a billenytuket. Azt is erdemes elmondani, hogy ha ez nem egy mar meglevo chat szoftver csereje, akkor erdemes megfontolni, hogy nem ekkora meretekben kell indulni. Sokszor az uzleti vezetok szeretnek nagyot almodni, de egy tobb millio userre felkeszitett chat teljesen maskepp epul fel mint egy par tizezer useres es sokkal sokkal tobb idobe es penzbe kerul.

Most hogy ezt tisztazzuk, nezzuk a gyakorlati oldalat. Nagyobb chat szolgaltatok kozul joparan XMPP-re (Jabberre) epitenek. Ehhez temerdek library es szoftver van, szoval nem kell mindent ujra kitalalni. Raadasul letezik horizontalisan skalazodo szerver oldali technologia hozza. A hatulutoje viszont az, hogy nagyon komplex a technologia, es nem fogod meguszni az extensionok implementalasat. Az XMPP nehany problemajarol a ChatSecure alkotoja irt reszletesebben es erdemes a blogban visszatekerni. Egy multbeli hasonlo projektekbol elmondhato az, hogy a kovetkezok biztosan fognak nemi fejfajast okozni:

- XMPP-ben a chatek perzisztens tarolasa a kliens feladata. (XEP-0136)
- XMPP-ben (tudtommal) a chatek amolyan session-stilusban mennek, klienstol fuggoen az uzenetek nem kerulnek kezbesitesre minden eszkozre.
- Push notificationok a kliensekre.

Persze azt is csinalhatod, hogy nullarol elkezdesz irni egy chat megoldast, ez esetben meg kell oldanod mindazt amit az XMPP mar sikeresen megugrott, pl. uzenetek routolasa, presence uzenetek, stb stb stb.

--
Pásztor János
Sole Proprietor @ Opsbears | Refactor Zone