( azbest | 2017. 05. 18., cs – 22:16 )

Nem hülyeség az akár felsőben, középsuliban sem. Gondolj arra, hogy most a tanár vagy a leggyengébb tempójában halad és kicsinálja a gyorsabb felfogásúak idegeit vagy hátrahagyja a gyengébbeket és a közepes vagy a legjobb felfogásúakkal diktálja a tempót. Ha lenne segítője, aki az önálló munkánál tudná segíteni a lemaradókat, akkor jobban fel tudnának zárkózni. A tanár nem állhat le egy gyerekkel, mert a másik két tucat közben kimegy a világból.

Egyszer kettest kaptam tesi foglalkozás tartásáért. :D Egy kevésbé fogékony gyereknek próbáltam valamiben segíteni, addig a többieknek nem volt feladatuk. A pedagógus meg a kispadon csevegett a másik két asszisztens gyakornokkal. Neki csak az jött le, hogy nem az osztályra figyelek. Persze én is naív voltam, mert a jobb kéz, bal kéz közti különbséget próbáltam megmutatni. De a gyengébbekkel senki sem foglalkozott külön, egyszer-egyszer mondták, aztán ráhagyták. A tanár szemben állva fordítva csinál mindent, hogy a gyerekek tükrözzék. Az értelmesebbek azért csinálják fordítva, mert tudják melyik a bal és jobb kezük és nem csak tükrözik a szemben állót. Úgy csinálod, ahogy mondod, akkor meg a kevésbé értelmesek csinálják fordítva, mert nem értik, hanem tükrözéssel utánozzák :D A lényeg, hogy mindig van valaki, aki nem érti, hogy jobb vagy bal jön :D Na most, ha az asszisztens háttal áll és helyesen csinálja, akkor a mondott és csinált művelet szinkronban van. És a tanár rajta tarthatja a szemét a gyerekeken. Egyedül nem fordíthat hátat.

De számolásnál is volt, akit simán hátrahagytak, mondván úgysem fogja sosem megtanulni. Aztán persze, tényleg minden nap újra el kellett magyaráznom neki külön, mert másnapra elfelejtette. Viszont minden nap egyre gyorsabban megértette és tudta alkalmazni. Lehet 2 hétig vagy 2 hónapig tartana mire bevésődik, de rögtön nem olyan baromi hátrányból megy, hogy képtelen pár számot összeadni. Pont az ilyen külön foglalkozást, terelgetést végezhetnék az asszisztensek.
Ja azt azért ne feledjük, ez most enyhe értelmi sérült gyerekekről szólt. Baromi nagy különbségek vannak köztük is. Van aki csak azért van ott, mert a sima iskolában nem bírtak vele és ezért lett kisegítő iskolás, de nem feltétlen hülyébb az átlagnál.

Mintha finn iskolás videóknál látnék hasonlót
https://www.youtube.com/watch?v=P4JTW8eI6bk