( hrgy84 | 2017. 05. 17., sze – 15:47 )

"Nem mondom, hogy van ilyenre konkrét példa, de arra a linkre simán ráellenőrizhet a spam szűrő, esetleg a google miközben az emaileket crawl-olja, az email kliens is esetleg precache-elheti. Lehet most nem teszik (talán, nem tudom) de a szabvány megengedi, hiszen nem szabadna mellékhatással járnia, ezért ki tudja mikor változik meg."

User agent filter, IP filter stb. Ne csináljunk már úgy, mintha szakbarbárok lennénk.

Amúgy részben igazad van, részben nincs. Egy - a fejlesztők számára - ideális világban tényleg az lenne a legjobb, ha minden request azt csinálná, amire hitelesítve van: a POST posztolna, a PATCH frissítene a PUT feltöltene, a GET lekérne. Sajnos azonban baromira nem ideális világban élünk, a szoftvereknek pedig nem szép forráskóddal, hanem jó működéssel kell rendelkezniük, és ezt a "jó működést" alapvetően bizony-bizony a felhasználói igények adják meg.

Márpedig, ha a felhasználónak arra van igénye - és a legtöbbnek arra van -, hogy egy kattintással iratkozzon le, akkor te jöhetsz bármilyen fejlesztési paradigmával, metodológiával, azzal a felhasználót te meg nem győzöd. Avagy ez tényleg az "oldják meg, nem érdekel" kategóriája.

És igen, engem is baromira irritál a link utáni plusz egy kattintás. Nem akarom, nekem nincs rá szükségem, és bár értem a technikai korlátot e mögött, mint felhasználó, baromira leszarom. Ha X szolgáltató meg tudja oldani, hogy egy linkre kattintás után már nem kapok több levelet, és esetleg a leiratkoztatás UTÁN kérdezi meg, hogy miért, akkor a többi is meg tudná, és magasról szarom le, hogy az aktuális PM/vezfejl számára ez miért nem szép, vagy milyen standardot rúg fel.

Ha nagyon ragaszkodik a POST-hoz az adott szoftver fejlesztője, oldja meg külön AJAX-ból. Onnan lehet.
--
Blog | @hron84
Üzemeltető macik