Az lesz a hátrány (az egyik legalább is), hogy a személyiségedről és a szokásaidról mesterséges intelligencia rak össze profilt, hogy aztán többletfogyasztásra vegyen rá az által, hogy jól összeválogatott, ravasz és manipulatív reklámokkal bombáz. Más lehetőséged pedig nincs a szolgáltatás használatára, csak ha az előbbieket elfogadod.
Persze, tudjuk, erre jön mindig a "nem kell megvenni semmit, nem kényszerít senki" válasz. Csakhogy, a reklámot, ha megnézem, akkor 1) befolyásol 2) rabolja az időmet 3) rabolja a sávszélességemet... Tehát inkább nem nézem meg. Jahogy akkor meg nem is kéne Gmail-t használnom, mert nem vagyok jólviselkedő (legalább reklám)fogyasztó birka.
Ez egy elég erős érv az adathiénák ellen.
Csak sokakban nem tudatosul, mert hát "senkit nem érdekel mit levelezel a cégekkel". De igen, érdekel. Például el lehet adni egy összesített infót arról, hányan beszéltek tegnap a Pepsi kóláról. És ezt ma legálisan megtehetik szoftvermultiék.