( seferbt | 2017. 04. 07., p – 07:47 )

ha az illető egy olyan cégnél dolgozik aki szolgáltatást nyújt kisebb cégeknek, sokkal több tapasztalatot szerezhet és sokkal több kihivással találkozhat.

Ezzel vitatkoznék. nem tapasztalatot szerez, csak megtanulja a szopófaktor minimalizálni barkács eszközökkel, mert más nem áll rendelkezésére. A kihívás az, amikor van egy feladat, amit meg kell oldani, és nagyjából minden előfeltétel adott hozzá, hogy megcsinálja az ember. De kell az agyát használnia, hogy ez sikerüljön. KKV-nál ezt úgy hívják, hogy szopás, mert ott adott esetben olyan előfeltételeket is pótolni kellene, amit nem triviális.
Volt ügyfél, aki kitalálta, hogy kazánházba (!!!) tegsyük be a rackszekrényét, mert ő úgy döntött, hogy ott lesz a legjobb helyen. Abba nem mennék bele, hogy egy kazánházban meleg van télen, de pl. 220-as betáp se volt, amire az eszközöket egyáltalán rá lehetett volna kötni. Ennek az ügyfélnek megköszöntük a lehetőséget és elengedtük a projektet.
Másiknál meg gyakorlatilag IT-ra épült maga az üzlet (webáruházat tolnak), és 2009-es eszközökkel várták el a mai szinvonalat az irodában, de persze 2009-ben se a high-end SOHO cuccokat vették meg, hanem a minimumot. A webáruháznak meg vettek 1db VPS-t, mert jó lesz az úgy... De a mindenféle marketing kampányokra úgy kiszórtak havi többszáz ezreket sokszor nulla eredménnyel, hogy öröm volt nézni.
Ott sokszor beszélgettem az ügyvezetővel, hogy megértessem vele, hogy ha az üzlete az IT-ra épül, arra költeni kéne, mert az IT az maga az üzlete. Nem sikerült.
Aztán volt egy ingatlanfejlesztő cég, angol tulajdonossal. Kérték, hogy menjünk ki, javítsuk meg a dolgokat, mert nem tudnak dolgozni és a szerver sem működik. A kolléga olyan dolgokról számolt be, hogy az minket is meglepett. Az emberek betört monitoron dolgoztak, a hálózati nyomtató a főnök gépén megoszott tintasugaras usb-s nyomtató volt. A szerver meg még egy Compaq feliratú PC volt, amin olyan vastagon állt a por, hogy a gép színe gyakorlatilag nem is látszott, a ventik rég beálltak a portól, a kondik egy része már nedvesedett. És ez a cég elvileg luxusingatlanok fejlesztésével foglalkozott budapesten...

És még tudnám ezeket a sztorikat hosszan sorolni. De gyanítom, hogy nem csak én, hanem itt bárki, aki foglalkozott/foglalkozik KKV-kkal.

Azok a KKV-k, akiknek nincs szüksége 8 órában rendszergazdára jellemzően azt várják el, hogy nulla Forintból, ócska ezer éves eszközökből, vagy jobb esetben a SOHO kategória legaljából kapjanak olyan rendelkezésre állással IT-t, mint egy nagyvállalati környezetben. És és mindezt úgy, hogy ha telefonál, hogy baja van, akkor azonnal ugorjon valaki a problémára. Sőt, lehetőleg mire leteszi a telefont, fizikailag is legyen ott valaki az irodában, mert náluk az élet egy percre se állhat meg. Aztán mikor elmagyarázza az ember, hogy igen, lehet azt is, 1 órán belül reagálunk a problémájára, de az nem lesz olcsó, mert arra embert kell fenntartani, akkor megy tágra nyílt szemmel csodálkozás, mint a lottós reklámokban...

hogy ontopic is legyek, én egy kecskeméti céget ismerek, de linux kompetenciájuk gyakorlatilag nincs, és nem is ajánlanám őket.