( xclusiv | 2017. 02. 24., p – 13:25 )

Hány ilyen kérés van havonta és átlagosan mennyi időbe kerül egy ilyen kérést megválaszolni? Mert nekem ez eléggé "1st world problem"-nek tűnik, hogy kényelmetlen meg minden, de valójában üzletileg nem igazán éri meg megváltoztatni a folyamat. Ugyanis a user bajával foglalkozni kell, és nem látom hogy egy terminál nyitás +ssh +jól paraméterezett grep/zgrep sokkal lassabb lenne, mint egy tetszőleges SQL-bindzsiző nyitás +auth +jól paraméterezett select.

De ha tévednék (vagy nagyon ráérsz) a következők a lehetőségek:
1, *syslog* beállítása, hogy közvetlenül adatbázisba dolgozzon
2, *syslog* marad ahogy eddig, a logokat felolvasod és tolod magad adatbázisba (akár cron-ból, akár tail -f, stb.)
3, írsz valami policy deamon-t (postfix-nél "egyszerű") ami sql-be dolgozik
+1 ha szükséges még bindzsizel még valamit a választott megoldáshoz, kifejezetten az igényeidnek megfelelően (ez lehet sql masszírozástól kezdve a user által elérhető keresőig bármi)