Hatalmas +1.
Bár a kezdő C az utóbbi években hála égnek nagyon jó, Czirkos Zoli egy hatalmas grafomán, évről évre néhány új, s nagyszerű anyaggal bővítve. El sem tudom képzelni, mennyire tragikus lehetett ez akkor, amikor évente más-más tanszék tartotta a prog1-et.
A prog2 (C++) talán nem volt annyira gáz - bár Szebi diáinál láttam már jobbakat (s a prog1-hez nem ér fel). S prog2 alatt nagyon nem állt össze, mi is lenne ez az OOP (ettől függetlenül, t'án elsőre átmentem, négyessel). Aztán labor3 (Java) alatt állt ez össze. Szebinél is vannak érdekességek (használtunk valami C++-s webes frameworkot, ami elindított egy webszervert, meg HTML-t generált).
> Ehelyett valódi digitális tananyagra van szükség: nem egy előadás felvétele és odab...szása
Bárcsak ott járnánk, hogy minden _kötelező_, nem szakirányos tárgy fel van véve, s néhány évente (~5-10, tárgytól függően) újra felveszik.
Volt olyan előadóm (nevezzük BEla-nak), aki kijelentette, hogy ő kifejezetten megtiltotta, hogy felvegyék az előadását. Cserébe van jegyzet ~3000+ pénzért. Egyszer sikerült olyat mondanom Facebookon, ami nem tetszett neki - én meg felajánlottam, hogy inkább szóban, mint levélben beszéljük meg. Ott szóba került, hogy szerintem kicsit ellentmondásos
* „a hallgatók az állam, az adófizetők pénzén tanulnak, így jogos elvárás, hogy az adófizetők hozzáférjenek az államilag támogatott hallgatók leckekönyveihez”
* az állami egyetemen alkalmazott állami oktató által előállított tananyag fizetős.
Itt kerültek elő ilyen csodás megszólalások (amikor pl. a matekosokat hoztam, hogy náluk furcsa mód van igényes, up-to-date, ingyenes, publikus anyag), hogy a „matematikusok a csóró életet választották, amikor elmentek matematikusnak”. Azóta ráadásul már nem is a könyvtárban, hanem a tanszéken, személyesen fizetve lehet megvenni a jegyet tananyagot BElanál, vagy épp valemlyik doktorandusznál.
> maximum 5-10 perces szegmensek, videók, egyéb vizuális anyagok, ellenőrző kérdésekkel.
+1. Egyébként valami ilyesmi törekvés van. Most jelek (kereszt)-en mesél erről az előadó. Az más kérdés, hogy ezt hitetlenkedve adta elő: és mesélték a GTK-s kollégák, hogy kutatási adatok szerint legfeljebb 10-15 perces anyagot érdemes összeállítani, mert tovább nem képes figyelni a hallgató. Hát, csak néztünk. Ez ugye nem így van, Önök képesek 1,5 órát egyfolytában figyelni, ugye?
--
blogom