( haspokember | 2017. 01. 11., sze – 20:38 )

Mielott vegleg elhantolom ezt a topikot, meg megjegyzem, hogy most megneztem a dynamic range tesztet is:
http://www.audiocheck.net/blindtests_dynamic.php?dyna=60

Es kijott, hogy az 54dB-t meg hallom, a 60dB-t mar nem (nem tekertem fullra a hangerot, normal zenehallgatasi hangeronel). Gondolom ekkora az alapzaja a rendszeremnek, plusz - ahogy irtam - a feherzajt nagyon jol elkeni az agyam, raadasul nem zavar.

Tekintve, hogy a 8 bit kb. 48dB DR-t fog le, ez egyertelmuve teszi, hogy - ha nem koncentralok erosen a reszletekre - jelen korulmenyek (kornyezeti zaj, fejhallgato, A/D komponensek, hallgatott zene, hangero) kozott szamomra tenyleg nincs erdemi kulonbseg 8 es 16 bit kozott. (Ennel sokkal jobban feltunik a 20(!) evvel ezelott kodolt nehany mp3 fajlom ma mar vicces hangzasa, vagy az eredeti anyag minosege, tehat hogy mirol keszult a kodolas, ahogy a lemezrol, kazettarol es cederol keszult hangzas egyertelmuen felismerheto (az alapzajtol es a sercegestol eltekintve is). Az mp3 es a FLAC kozott is hallom a kulonbseget, ahogy a kulonbozo bitrataju mp3-ak kozott is, tehat nem vagyok teljesen suket :))

Viszont azt nem mondom, hogy egy csendes esten, a beepitett (egyebkent relative jo minosegu) DAC helyett kulon fejhallgato erositovel, az atlagosnal hangosabban hallgatva sem hallanam a plusz zajt, plane akusztikus zenenel, szoval azert nem rohanok atkonvertalni 8 bitesre az mp3 gyujtemenyemet. De a bitek es kiloherzek hajkuraszasa helyett inkabb valami jo kis analog tuningban gondolkodom legkozelebb, es hangforraskent megelegszem a szabvany, olcso, porias 44.1kHz/16bit-es kodolassal :)