( renard | 2017. 01. 01., v – 20:35 )

Legalább annyit érdemes lenne észreveni, hogy egy kész, valóban működő áramkört utánépíteni nem ugyanaz, mint meglévő, egymással sokszor nem kompatibilis modulokból valamit összerakni minimális elektronikai alpaismeretek nélkül. Az első esetben lehet sikeres egy teljesen amatőr is, ha mindent pontosan úgy csinál, ahogy a leírásban van. A probléma ott kezdődik, ha azt hiszi, hogy az elektronika csak ennyiből áll. Ezt ide, azt oda, beletöltök egy kis szoftvert, adok neki villanyt, és már megy is.

Ha valaki éveket gürcöl egy állami műintézményben, ahogy írod, az azzal is jár (nem mindig, ez igaz), hogy ott valamit megtanul. Legalább az alapokat. Legalább azt, hogy hogyan kell hatékonyan tanulni. Innen kezdve egy teljesen új dolgot is viszonylag könnyen meg tud tanulni a szakterületén, mert megvannak hozzá az alapjai. Természetesen mást is meg tud tanulni, olyant is, amivel eddig nem foglalkozott, ha úgy áll hozzá, hogy előbb ott is elsajátítja az alapokat.

Ha valaki hobbiból csinál valamit, előbb-utóbb rájön, hogy akkor lesz több öröme benne, ha folyamatosan tanulja azt a szakmát, amit ő hobbiból űz. Ha valaki érdeklődő, ha valakit zavar, hogy nem tudja, hogy mit csinál, miközben épít valamit, hogy mi miért történik pl. egy áramkörben, akkor úgyis utána fog olvasni a dolgoknak. Először csak a "mit kössek, hova kössek" jellegű dolgokat, majd később egyre mélyebbre fog ásni. Ha valaki nem tudja ezen a területen, hogy mit csinál a didóda, a tranzisztor, a FET, a műveleti erősítő, ha nem néz utána a digitális áramköröknek, a mikroprocesszoroknak, a mikrovezérlőknek, ha nem tudja, mi az a totem pole kimenet és társai, akkor folyamatosan akadályokba fog ütközni.

Ha valaki önképzéssel elsajátítja azt, amit más valamilyen állami műintézményben tanult, az nem baj. Teljesen mindegy, hogy hol és mikor tanulsz, csak tanulj. Akár elektronikát, akár programozást, akár mindkettőt. Ettől függetlenül egy diplomát nem feltétlenül kell lenézni, főleg, ha tudás is társul hozzá :)

Azt azért megfigyeltem, hogy könnyebben jutnak eredményre a mikrovezérlőkkel azok, akik villamos- vagy gépészmérnök végzettséggel vágtak bele a programozásba, mint azok, akik programozóként végeztek.