( uzsolt | 2016. 12. 20., k – 09:02 )

Az érettségi egy tipikus feladata egy dokumentum megszerkesztése. Nem értem, miért baj, ha a diák ismert környezetbe kerül, és nem azzal telik el fél óra, míg megtalál valamit (pl. az MS-Office esetén a "normál menü" -> "szalagos menü" áttérés). Vagy egy extrémebb példa: adsz neki egy LaTeX-et.

Az érettségi ennek a feladatának az a célja, hogy felmérje, a diák mennyire tud szöveget szerkeszteni, azaz pl. két bekezdés között úgy hoz létre üres területet, hogy beállítja a bekezdés utáni térközt, vagy pedig üt három entert, vagy az aláírás-vonalat 34 egymás utáni pont-karakterből állítja össze, szóközökkel igazít-e középre, stb. Attól, hogy ismert programmal dolgozik, nem jelenti azt, hogy "droid". Fel kell ismerni, hogy az adott lemásolandó dokumentumot milyen eszközökkel lehet "lemásolni", miket kell használni.
Programozáson meg adjunk az egyik csoportnak Vim-et, a másiknak Emacs-ot. Nem baj ugye, ha azzal telik el az egész 4 óra, hogy megpróbál menteni Vim-ben.

Matekérettségin akkor adjunk mindenkinek másfajta számológépet, mert hogy néz már ki, hogy csak a sajátján tud számolni, meg a függvénytáblázat is legyen más, mert hogy lehet az, hogy tudja, hogy a 20. oldalon van a másodfokú egyenlet megoldóképlete...