Én meg nem állítottam ilyesmit. Azt mondtam, hogy az eltérő sebességkorlátozás veszélyes. Amúgy szerintem azt a húsz tonnát 80-90 Km/h-nál sem sokkal biztonságosabb megfogni, mint 130-nál, de akkor ismét felteszem a kérdést, miért nem 30? 15? Vagy kamionok helyett szekerek?
Ha egységes sebességkorlátozás lenne az egy úton haladó járműveknek, akkor kevésbé tartanák fel egymást és ez kevesebb feszültséget generálna. Ami jelenleg sokkal sűrűbben megesik, mint a vészfékezés.
Pár éve volt az M0-n egy baleset, amikor egy teherautó nem tudott megállni és átment egy személyautón, megölve benne egy négyéves gyereket. Arra nem emlékszem, hogy figyelmetlen volt-e a teherautó sofőrje vagy tényleg nem lehetett az adott forgalmi helyzetben megállni, de ez utóbbit azért kétlem. Autópályán elenyészően ritka az olyan forgalmi helyzet, amit ne lehetne előre látni és csak extrém vészfékezéssel lehetne megoldani.
Ave, Saabi.