( szz | 2016. 07. 08., p – 17:46 )

Alapvetően eltér a felfogásunk az "iskola" szerepéről. Ez egy általános célú gimnázium volt, ahol tanítottam. A konkrét lexikális ismeretek, amelyeket bármilyen tantárgyból is tanítanak, pár éven belül teljesen elévülnek. Ez még az egyetemen is így van, pláne egy gimnáziumban. Matekból sem azért kell tanulni a szinuszt, mert az hasznos lesz a későbbiekben. Az emberek <1%-a használja a szögfüggvényeket bármire is 25 év fölött. Mégis: az egy megfelelő "világ" arra, hogy a gyerekekek megtanuljanak benne mozogni, tájékozódni, gondolkondni - és ez lesz a későbbiekben (bármilyen munkahelyen is) a hasznukra.
Nyilván lehetőleg "általános gondolkodásmódot" szerettem volna megtanítani, nem azt, hogy mit csinál az Alt+F4, de konkrétumok nélkül ez nemigen megy. Amit a leghasznosabbnak tartok "informatika" égisze alatt megtanítani, az a tízujjas gépelés. :o)