Értem. A töriórák álljanak annyiból, hogy megnéznek néhány pár perces rövidfilmet, és akkor (több) minden megmarad. A tanár meg csak arra kellene, hogy a play gombot megnyomja.
Értem, mire gondolsz, de önmagában a film megnézése kb. semmit sem ér. Ha akár színészekkel, akár CGI-vel el van játszatva egy jelenet, esetleg némi narrációval kísérve (ami miben is másabb, mintha a tanár mondaná?), utána mindenféleképpen meg kell beszélni, hogy mi mit "jelent", mi miért történt.
Segítségnek, kiegészítésnek, stb. megfelelőek ezek a filmecskék (főleg ha még jól megcsináltak is), de a tanár elengedhetetlen. Képzeld el, megnézel egy filmet, és egy rettentő unalmas, életunt, kedvetlen tanárral beszélitek meg. Ami megmaradt a filmből, a tanár személyisége sikeresen kiöli :)
Pont, mint pl. a fizikai kísérletek: szemléltetés, viszont azt meg is kell beszélni. Ha csak az maradt meg, hogy "hú, de nagyot robbant", és a magyarázat nem (a tanár előadásmódja miatt), akkor semmit sem ér, bármekkorát is robbant.
És igen, egy megfelelő személyiségű tanár (magával ragadó, szuggesztív, stb. - álmodik a nyomor...) sokkal többet képes átadni (ami meg is marad), mint egy (vagy akár több) néhány perces rövidfilm. Sajnos sok tanár nem ilyen (akár annyira, hogy nem is pedagógusnak valóak), ezért írtam azt, hogy először megfelelő embereket kellene a pályára csábítani (és ezután jöhetne csak mindenféle multimédiás varázslat).