"Tehát amiatt legyen drága a társadalomban valami, mert sok a hülye, miközben oktatással ezt meg lehet oldani.
Végülis, ne oktassunk akkor már semmit sem, mert minek?"
Ez szalmabáb érvelés, de ez csak a kisebbik baj. A nagyobb az, hogy nem igaz.
Mert nem igaz, hogy ezt oktatással meg lehet oldani.
Ilyen betelefonálónál szerintem az L1 munkatárs beüti a böngészőjébe, hogy facebook.com, és ha nála se megy akkor jelzi felfelé, hogy valami nem OK :)
Hogy a user magának kiderítse hogy miért nem megy a facebook és ezzel tehermentesítse a telekom ügyfélszolgálatát, ahhoz már olyan mélységben kellene az egész hóbelevancot ismernie, ami messze nem alap szint, hanem L1 support szint vagy fölötte.
És ha ezt oktatnád iskolában, akkor se érne semmit, mert mindenki utálná és elfelejtené. Mármint mindenki, aki nem érdeklődik amúgy is a téma iránt, és nekik való a szakkör, ahol mélyebben bele lehet ásni...
És nyilván nem is ezért lesz ez a "valami" drága, mert jelenleg is fogalmatlan betelefonálók vannak nagyrészt és ma se drága. (Mármint ahol van verseny és ilyesmi.)
"Középiskoláról beszélünk, informatika alapoktatás, 9-edikben, 14 éves gyerekekről. Eleve 15 percet elvesz a bekapcsoljuk a gépet, "Tanárnő, nekem nem működik" problémák megoldása, az órán tárgyalt anyag megnézése (internetszolgáltatók weboldalai például), esetleg feladat: kinek mi az internetszolgáltatója otthon, marad nettó 30 perced mindenre."
A fél órát is kevésnek tartom, de azért összejöhet, még ha nem is mindig. De én nem emlékszem olyan középiskolás órára, ahol érdemben foglalkoztam az órai anyaggal és csak 1 oldalt jegyzeteltem spirál füzetbe. Egyik tantárgyból sem.
De még ha fél óra is, akkor se reális erre 1 A4-es oldalnyi anyag.