( persicsb | 2016. 02. 23., k – 17:12 )

Jelenleg nincs meg a Szoftverfejlesztés Szent Grálja: megbízhatóan olyan szoftvert előállítani, ami megbízható.

Nyugodtan kövezzetek meg érte, de én úgy látom, hogy egy szoftvercég értéke és valódi terméke nem az a szoftver, amit előállít, hanem az a módszertan, az a folyamat, az a rendszer, amivel előállítja a szoftvereket.
Ha egy cégnél van egy kialakult, jól működő módszertan arra, amely a cég által alkalmazott mérnökökkel, üzleti elemzőkkel, tesztelőkkel, szoftvereszközökkel megbízatóan tud szoftvert előállítani, akkor mindegy, hogy ők mobilalkalmazást, motorvezérlő szoftvert, operációs rendszert, vagy éppen webshopot csinálnak. Nem ez az igazi lényeg, hanem maga az a mód, ahogyan ezek a webshopok, kernelek vagy mobil appok elkészülnek. Ez az igazán nagy kincs minden szoftvercégnél, és nem az, hogy mindenáron működő szoftvert hozzunk létre.
Nem, a módszertan majd előállítja a szoftvert megbízhatóan, az egy melléktermék nagy távlatból és koncepcionálisan nézve.
Az egyik kedvenc (már régi ugyan) cikkem a témában:
http://www.fastcompany.com/28121/they-write-right-stuff

"The process is so pervasive, it gets the blame for any error — if there is a flaw in the software, there must be something wrong with the way its being written, something that can be corrected. Any error not found at the planning stage has slipped through at least some checks. Why? Is there something wrong with the inspection process? Does a question need to be added to a checklist?

Importantly, the group avoids blaming people for errors. The process assumes blame - and it's the process that is analyzed to discover why and how an error got through. At the same time, accountability is a team concept: no one person is ever solely responsible for writing or inspecting code. "You don't get punished for making errors," says Marjorie Seiter, a senior member of the technical staff. "If I make a mistake, and others reviewed my work, then I'm not alone. I'm not being blamed for this.""