Ezt én értem, de ez nem célja egyik iskolának sem, hogy magát bizonygassa olyanok számára akik még az esélyét sem adják meg annak, hogy igaz is lehet.
Egyelőre azokkal a dolgokkal tudunk mit kezdeni, amelyekben ez cél marad. Valamint az, hogy valami igaz lehet, nem jelenti azt, hogy igaz is.
Tudod, ha elég sok különféle dolgot állítunk, azok között bizonyosan lesz a konkrét esetre igaz is, de ettől az nem lesz használható, mert minden esetre más lesz igaz az állítások halmazából. Olyan ez, mintha a fehérzajból kiszűrnél sávszűrővel egyetlen frekvenciát, a mondanád, lám-lám, ott van ez a frekvencia. Igen, ez ugyan igaz, de ez minden másra is hasonlóképpen igaz lesz, tehát nem magyaráztunk meg vele semmit.
Nekünk a tudásra nem azért van szükségünk, hogy lelkendezzünk, utólag magyarázhatónak érezzünk megtörtént dolgokat, hanem épp fordítva, a tudásunk segítségével úgy befolyásoljuk a környezetünket, hogy a számunkra elvárt eredmény álljon elő.
Ha megfigyeled, a horoszkópok is erről szólnak. Elég sok dolgot beleírnak, s egy átlag emberre az írottak legalább egyike igaz lesz, s lehet örvendeni, milyen igaz ez a horoszkóp. Az viszont már nem megy, hogy pontosan azt állítsa a horoszkóp, ami igaz lesz, egyetlen olyan állítást se tegyen, ami nem lesz jellemző, nem következik be. Innentől kezdve viszont használhatatlan az egész, csak arra jó, hogy aki ezt nem látja, csodálkozzon, s higgyen benne.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE