Nehéz ügy.
Én sokat autózom, évi 80k+ Km megvan, főleg országút, autópálya, arányiban kevés város.
Én a saját tapasztalataim alapján megyek, volt már sokféle gumim, olcsóbb, drágább, közepes árfekvésű, ilyen márka, olyan márka, stb.
Saját tapasztalataim: Legjobb nyári gumik, másmilyent nem is vagyok hajlandó venni: Bridgestone Potenza RE050A; Pirelli PZero Nero; legjobb téligumik, másmilyent nem is szivesen veszek: Continental ContiSportContact P5; Pirelli Sottozero; Kleber (pontos típusra nem emlékszem, 2 éve volt - és ez nem a drága kategória, és meglepően jó!);
Ezeken kívül volt már Vredenstein, Fulda, Hankook, Michelin, stb.stb. gumim is téli és nyári is. Amit soha, semmi szín alatt nem vennék, mert alétező legszarabb gumi: az összes Michelin. Cszúszik a nyári nyáron, 130 felett esőben már aquaplanningol, nem érzem biztonságosnak, stabilnak. Cserébe viszont sokáig tart. Téli Michelinek is katasztrófák, egyedül téli michelinnel jártam úgy, hogy a haza vezető emelkedőn a hátsókerekes kocsivla nem bírtam felmenni. Ugyanitt, Pirelli Sottozero gumival meg is tudok állni az emelkedő közepén, és simán elindulni, miközben havas az emelkedő (pont tegnap próbáltam).
Négyévszakosom régen volt két alkalommal, típusra már nem emlékszem, de az én igényeimet pl. nem szolgálja ki. De ahogy fentebb írtam, el tudom képzelni azt a helyzetet, hogy valakinek elég a négy évszakos, mert nem meg annyit, és nincs szüksége állandóan "csúcs"-gumira.
A valós életciklus hossz is kinél mit jelent, nekem jellemzően egy-egy szezont bír a nyári és a téli szett is, tehát minden tavasszal kell vennem nyári gumit, minden télen kell vennem téligumit.
Reklámszagtól mentes tisztulás nem lesz, mert a gumigyárak az eladásból érdekeltek, az eladást meg a marketing nyomja, a gumitesztek pedig mmarketing kategóriába sorolandók.
Egy biztos: télen ne nyárigumizzon lehetőleg senki, mert nem csak magával baszik ki, hanem mindenkivel. Plusz balesetveszélyes(ebb) is. Ahogy írtad, ma már nem olyanok a nyári gumik, mint régen a ladákon, illetve a mai kocsik sem olyanok, mint régi ladák... (se teljesítményben, se futóművilek, se sehogy... és már mi sem úgy vezetünk, mint a régi ladás korban, amikor ABS, ESP meg normális fék és gumi hiányában 1 kilóméterre előre gondolkozott mindenki, és lassan ment... MEgváltozott a technika, vele a sofőrök is.)