Javíts ki, ha valamit félreértek, de ezzel csak azt bizonyítottad, hogy a Portal 2 nem ütközik VGA limitbe se windowson, se linuxon, ezzel nem lehet teljesítményt összehasonlítani. A Portal2-nek amúgy is nagyon alacsony a gépigénye, lehet az NV5700-at megizzasztotta, de igazából az is csoda, hogy futott rajta, az már akkor 8 éves volt.
Ráadásul a valve játékok valószínűleg kivételesen jó minőségű portok, érthetően, a steamos miatt ebbe komoly energiát fektettek. Ha jól sejtem erre a cikkre hivatkozol az elején:
http://arstechnica.com/gaming/2015/11/ars-benchmarks-show-significant-p…
Sajnos a Metro/Mordor port minősége sokkal közelebb áll az átlaghoz ahogy hallottam. Sőt, talán pont a Metróról hallottam, hogy néhány effekt hiányzik linuxon, mert túl bonyolult lett volna átírni OpenGL-re.
Mindezektől függetlenül, hamarosan elstartol a Vulcan API (a Khronos által továbbfejlesztett AMD Mantle), ami állítólag legalábbis pariban lesz a DX12-vel, ez adhat némi reményt a Linux (Mac) gamingnek. Szerintem részben ezért is vett vissza a Valve a steamos fejlesztés tempóján, erre várnak.