( pink | 2015. 12. 15., k – 11:06 )

Nem Veled van problémám, hanem ezzel a ma oly' divatos gondolkodásmóddal, amit itt a cégnél is látok. Miszerint elég áttolni a problémát valaki másnak az asztalára, és onnantól le van sz*rva. Oka ennek persze az is, hogy egyre több minden ki van szervezve, a külső céget meg pláne nem érdekli a corporate érdek.

Meg aztán ott vannak a baltás megoldások. Egy a céghez közeli útszakaszon, amerre dolgozni járok, sajnos elütöttek egy lányt, aki meg is halt. Mit lép erre a hatóság? Kitettek egy hetvenes táblát. Mit is old ez meg? Semmit. Ugyanúgy száztízzel megy mindenki (miért is ne tenné, tök egyenes útszakasz, kietlen környék). Sebesség-ellenőrzés soha nincs ott, mert még a rendőr is érzi, hogy ez kikúrás a közlekedőkkel. Miért nem lehetett azt mondani, hogy szegény lány elb*szta és nem nézett körül, kilépett féktávolságon belül, vagy hogy az autós 90-nél is jóval többel ment, aztán kész. De nem, megy inkább a csakazértis-megoldás meg a túlkompenzálás. (Na jó, most kicsit elkanyarodtunk az eredeti témától.)

Lehet, hogy nagyon újhullámos vagyok; szerintem minden minden embereket is tartalmazó probléma esetén fontos a pszichológiai háttér és annak megértése.
Pl. ha felelős vagyok a hálózatért, akkor megpróbálom megérteni a különféle emberek viselkedését, motivációit és szükségleteit.
Miért fontos ez? Első sorban azért, hogy ne tekintse ellenségnek az IT-t, illetve magát a céget. Egész másként fog dolgozni, aki partnernek érzi a munkáltatóját.
Ráadásul mivel okafogyottá válik bármiféle trükközés vagy saját net használata, nem fog ellenőrizhetetlen csatornákon tevékenykedni.
Mindenhol vannak persze renitensek, és abban teljesen igazad van, hogy az ő tevékenységüknek elejét kell venni. De fontos, hogy e miatt a többiek ne szopjanak.

Ez egy vélemény. Csinálja mindenki a maga igénye szerint.