Pont te hivatkozol a Batmanre amit Windowsról távolítottak el. Ideiglenesen! Majd ugyanúgy visszakerül, ez a Linuxos kiadásokra szintén áll.
Az, hogy egy platform nyílt pont annyit jelent amit ez a szó jelent. Nyílt! Ennek következménye, hogy vásárolhatsz különböző gyártóktól különböző Steam Machine modelleket. Vagy felupgradelheted a meglevő PC-det és fele annyi pénzből raksz össze magadnak egy Steam Machinet mint amibe a PS4 kerül. Esetleg notebookból csinálsz Steam gépet és lesz egy hordozható konzolod ami hagyományos konzolvilágban nem is létezik.
Moddolt játékokkal játszhatsz szebb grafikával, vagy új játékmenettel.
Ennyit jelent, hogy nyílt. Több lehetőséget, amit van aki értékel, van akinek nem érték.
Onnantól, hogy egy másik konzolra is kijön egy játék el lehet felejteni a hardveroptimaliált kódot. Egészen hardverközeli asm kódolás egyébként is utoljára a hatodik konzolgenerációnál volt divat. A hetedik generáción ott lett volna a Cell, korában valóban egyedülálló képességekkel. Magasabb szintű nyelveken lehetett volna rá optimális játékokat fejleszteni. Mégsem mozdult rá a játékvilág. Néhány exkluzív címet leszámítva nem optimalizálták a játékfeljesztők a játékaikat. Sőt vicces, hogy játékvilágon kívül, inkább egyetemek használták ki a Cell képességeit tudományos számításokra, PS3 konzolokból épített gazdaságos clusterekkel.
Ha egy játék multiplatform játékmotorra épül, onnantól a játékfejlesztőnek nincs olyan sok munkája a különböző platformokra készített portokkal. Több energiát visz el az eltérő kontrollerek megfelelő támogatása mint portolás platformokkal összefüggő részei. Nagyon kevesen vannak olyan fanatikusok, hogy komolyan optimalizálják a licencelt játékmotort. Kevés kivétel egyike a Star Citizen fejlesztők, akik komolyan optimalizálják a CryEngine 4-et, az viszont csak PC-re jön ki.
20fps alatti szívásokról Playstationnél és Xboxnál is bőven lehet példákat sorolni. A különbség annyi, hogy PC-nél pár 10 ezer ft ráköltéssel fel tudod upgradelni a gépedet, addig konzolnál bosszankodáson kívül nincs más lehetőség.
A Steam Controller azokkal a játékokkal is működik amelyek fejlesztője még nem optimalizálta erre a játékát. Sok beállítást maga Valve megcsinál, a játékosok maguk is megoszthatják a Steam Controller konfigurációikat. Továbbá minden játék ami Xbox kontrollerrel működik az működik Steam Controllerrel is. Nem sok játék van ami nem támogat Xbox kontrollert, még kevesebb ami még touchpadről sem játszható. A Steam hatalmas játékboltjában biztosan találni néhány játékot ami nem megy Steam Contollerrel, de az is biztos nagyon kevés ilyen van.