( trey | 2015. 09. 08., k – 19:25 )

Régen még csak-csak voltak szabályok a fogyasztók védelmében. Például, hogy a gyártó x évig köteles alkatrészt biztosítani a tartós fogyasztási cikkekhez. Már jó ideje ez sem kötelező:

"A FEOSZ rámutat: ha egy tartós fogyasztási cikk a szavatossági idejének lejárta után meghibásodik, a szerelők sok esetben nem vállalják a javítását, alkatrészhiányra hivatkozva. Ebben az esetben a fogyasztó kénytelen új terméket venni, pedig esetleg nem engedhetné meg magának, hogy nagy értékű műszaki berendezéseket két-három évente cseréljen."

"A szaktárca rámutat: a fogyasztási cikkek piacán ma a túlkínálat a jellemző. A fogyasztókért folyó verseny egyik eleme a gyártók által vállalt alkatrész ellátási, javítási, jótállási és egyéb szolgáltatások nyújtása, a vásárlóknak ezek alapján van lehetőségük a mérlegelésre. A kialakult erős versenyben az árak is kedvezőbben alakulnak, így adott esetben a vásárlóknak megérheti új készüléket vásárolni, mint a meglévőt javíttatni."


Nem kötelező az alkatrész-ellátás, hátrányban a fogyasztók

--
trey @ gépház