( unranked | 2006. 03. 28., k – 21:09 )

Oké, hogy a tömegek rendszere az XP, de meddig ?
Speciel én az XP-t egy hónapig használtam, utána elegem lett a "legjobb, legstabilabb, istencsászár" rendszerből és feltoltam egy 2000-et, amit cirka egy éven keresztül megelégedéssel használtam, és sokszor csak a helyhiány miatt raktam újra.

(Itt lehet megtámadni, hogy akkor miért nem maradtam annál. Nos a válaszom a következő: kipróbáltam az UHU-t, és beleszerettem. Sajnos a hozzánemértésem miatt, visszakerült a 2000, de eldöntöttem, hogy tanulni fogok és *Linux-ot fogok használni. Jelenleg ott tartok, hogy tavaly augusztus-szeptember óta dual-boot-ban használtam Linux-ot és Win-t, majd március elején szépen legyalultam a Win-t és visszaraktam a Gentoo-t.
Rájöttem arra is, hogy túlnőttem a Win határait, egyszerűen kevés a lehetőség, anyagi okok miatt. Később, ha minden jól megy programozással akarok foglalkozni, és a hozzávaló progik nem két forintba kerülnek. Ezzel szemben van "néhány" fejlesztő környezet Linux-on. Eleve a forrásalapúság biztosítja a fordítót, az meg, hogy mivel írom meg a progit már teljesen lényegtelen.)

A teszt, amit írtál:
Igen, tényleg béta a Vista. De a végleges nem sokban fog különbözni tőle, úgyhogy szinte tény, hogy igen erős gép kell ahhoz, hogy játszhass, mert a többit megeszi a szép átlátszó ablakkeret, és a 3D-s kutya. Azon szoktam mosolyogni amikor a kde-look.org-on járok, hogy mennyi szép téma van, mindet rajongók és megszállottak készítik, és némelyik porrá alázza a Vista kinézetét is, a legtöbb Vista-fan meg arra veri a mellét.
Továbbá az SG-s MS szakértők (nem negatív értelemben, mert tényleg van fogalmuk dolgokról) azzal jönnek, hogy a szép külcsín alatt nagy fejlesztések vannak, és amikor valaki megkérdezi mik azok a fejlesztések általában nem érkezik válasz. De biztos vannak :)
Egyszerű példa: MS honlap-on kerestem valamit az új Vista fejlesztésekről, és a legdurvább amit találtam az az ablakkeret volt, meg a fordítható asztal. Ezzel szemben, csak a példa kedvéért, a Frugalware oldalán nagy vonalakban, de legalább le van írva, hogy mi változott az előző verzióhoz képest.

A legdurvább fícsőr a Vista-ban számomra az, hogy egy butított OpenGL lesz benne, ami kb a nullával egyenlő.
Jut eszembe, DirectX. Nem tudom ki ismeri a KKrieger nevű kis játékot. A lényege, amennyire tudom: Assembly-ben írták, csak és kizárólag D3D függvényeket (9.0) hív meg, mérete ha jól emlékszem ~900 Kb. A gépigénye a csillagos ég. Haver AMD 3000+, 512 DDR, GF6600 gépén is szaggatott, nem is kicsit. A Vista GUI-ja DirectX-et fog használni...

(bocsi a kicsit logikátlan hozzászólás miatt)
---
2.6.15-gentoo-r1
"If it moves, compile it"