A konkrét forrás a párom - aki postás. :)
De egy kicsit elbeszélünk egymás mellett!
Eszembe nem jutott volna ez a "sárga csekk" mániád. ;) (Ha megharagszol, megérdemled!)
Számomra egy számla kiegyenlítése régóta nem a "sárga csekk" fogalmát takarja. Ellenben van számlakibocsátó (nem mindig azonos a szolgáltóval pl. Díjbeszedő), fizető (nem mindig azonos az ügyféllel pl. anyukád fizeti a telefonszámládat), számla és fizetési mód. A cél nem a sárga csekk kielégítése, hanem a számla kiegyenlítése olyan módon, hogy a számlakibocsátó a számla kiegyenlítését az ügyfél javára tudja írni.(*) Itt meg arról beszélgetünk, hogy a fizetést végző miként tudja megtenni az előbbieket, méghozzá a számára legjobbnak tartott módon.
Tehát ha OTP oldalon sárga csekket fizetsz, akkor a sárga csekk - mint "szállítólevél" - speciális azonosítóját kell használnod! Ez azért van, hogy a számlakibocsátó és a Posta/OTP mint szállító ugyanazt az azonosítót használják a küldemény követésekor. Ha ez nem így lenne, akkor ez az azonosító szerepelne a számlán is! De ott csak a számlaszám van.
(*) Tehát a konkrét példa, ami velem vagy 10 éve esett meg: Szeretem volna a villanyszámlát átutalással fizetni, de nem volt rá mód. Felhívtam az ügyfélszolgálatot - mivel a webről nem tudtam összeszedni az infót. Megmondták mit kell tennem, aminek alapján kitöltöttem az internetbankban a formot. Jött a csekk és utaltam. Azért írtam a példákat az előbbi hozzászólásban, mert a szolgáltató rendszerének a fejlettsége a döntő.
Elfogadom azt is, ha "nagyon kicsi szolgáltatónál" csak 1db Gizike van, aki kézzel veri be az OTP kivonatot. (pl. lakószövetkezet) De Gizike is emberből van, tehát azt kell megtudni melyik a "másik" azonosító, amit még lekezel az egybites kis agyával.