( locsemege | 2015. 03. 31., k – 23:31 )

Ezzel azért van egy kis problémám. Ilyen esetben az ügyfélnek kell magára vigyázni, tehát a pénzeket kezelő cég legálisan csalhat?

Arra gondolok, ha egy étterem rosszul kezeli az élelmiszert, megmérgez néhány vendéget, akkor ott fel szokott merülni az étterem felelőssége.

Mint ahogyan egy étterembe menve is bízom abban, hogy nem romlott, mérgező kaját tesznek elém, nem nézem meg, honnan szerezték a nyersanyagot, nem nézek körül a konyhában, úgy abban az esetben, ha egy pénzügyi vállalkozás ígér valamit, akkor nem biztos, hogy kell, hogy érdekeljen, hogyan csinálja, tartsa az ígéretét.

Étterembe azért megyek, mert nem akarok vagy nem tudok főzni. Brókerhez, bankhoz meg azért, mert nem akarok a pénzemmel egyéb vonatkozásban foglalkozni, vagy nem értek hozzá, s ezért bízom hozzáértőre. Ablakot ablakossal csináltatok, mert nem értek hozzá, nincs benne rutinom, és a cipőmet sem magamnak készítem. Ugye nem kell elmondani, miért.

Szóval akkor hogy is van ez? Ha megmérgez az étterem, az az étterem felelőssége, de ha elbaltázza a pénzem a brókercég, vagy a bank, az hirtelen az ügyfél felelőssége? Szerintem meg nem. Az ügyfél azért vitte oda a pénzét, mert ott szakemberek vannak. Az ügyfél meg nem az.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE