Valóban, szinte semmi szakértelem nem kell mondjuk egy olyan rendszer üzemeltetéséhez, mely egyik részben egy hosternél, másik részben egy cloud szolgáltatónál található, felhasználóinak kis töredéke a cég hálózatáról éri el AD authentikációval, legtöbben viszont valamilyen konzumer authentikációval egy mobilappon keresztül - cloud frontenden keresztül. Az erőforrások kímélése érdekében a terheléssel arányosan, dinamikusan változtatja a lefoglalt erőforrásait. Az adatokról cloud alapú backup készül és a hosternél elhelyezett vasak a hoster hidegtartalék géptermében 15 perces késleltetéssel elérhetők...
Megy az egész magától, szakértő üzemeltetésre lassan nem lesz szükség... vagy mégis?
Merthogy ennek az egésznek a hasában is olyan nyavalyák bírnak továbbra is előjönni, hogy mitől bomlik néha a VPN? Miért nem kap Kerberos ticketet az adott user stb... Ehhez nem kéne szakértő üzemeltetés?
Véleményem szerint egyre komolyabb üzemeltetői tudás kell valójában.
Eközben persze néhány tudáselem feleslegessé válik. De mi a hozzáadott értéke annak, hogy valaki tudja, milyen kapcsolókkal kell futtatni az ESEUTIL-t, hogy kiderüljön, clean shutdown volt-e az Exchange store-on? És annak, hogy a storage-ben SCSI ID-kat tekergessen valaki a diszkeken? Utóbbi pár éve volt még, mára eltűnt nyom nélkül.
A mozdonyfűtőkkel és a lámpagyújtogatókkal együtt.
Üdv,
Marci