( rpsoft | 2015. 01. 31., szo – 10:01 )

Hát, ha nem sokat változott az elmúlt 5-10 év alatt az ELTE matek, akkor ne félj, az analízisben elenyésző szerepe lesz a konkrét integrálok kiszámolásának. Nem is tudnak a matematikusok integrálni, egy fizikushoz képest még a málnásban sincsenek. Viszont az analízisben láthatod majd, hogy milyen az, amikor a matematika egy ága egy nagyon szépen kidolgozott kerek egésszé válik. Olyan szép tételeket lehet majd belátni, mint pl. a Riesz-Fischer- vagy a Radon-Nikodym-tétel.

A másik, hogy az én tapasztalatom egyáltalán nem az volt, hogy egy kutató szükségképpen rosszabb órát tart, mint egy egyetemi oktató. Az egyetemi oktató sem tanár, nem tanult tanítani, vagy van hozzá ösztöne, vagy nincs. Ami viszont a kutatóknál ritkább, az a kiégés. Ők azért tanítanak, mert valamit át akarnak adni, lelkesek, ha elmegy tőle a kedvük, akkor jövőre nem tartják meg. Egy egyetemi oktatónak akkor is meg kell tartania az órát, ha nem akarja.