( saabi | 2015. 01. 12., h – 19:49 )

Tehát a nagy korom megeszi a kis kormot, ezért a régi dieselekből csak nagy korom jön ki? :-O

Megpróbálok inkább konstruktív lenni. Elismerem, hogy a diesel, főleg egyhelyben állva és járatva irgalmatlanul büdös tud lenni, egyenrangú a dohányzással. Magyarán bunkóság a motort járatva várakozni. (bár értem, hogy aki teszi, miért teszi) Hogy haladva melyik az egészségtelenebb, a diesel, a benzin vagy a dohányfüst, nem tudom és nem is akarom kideríteni. A legjobb nyilván az összes elhagyása lenne, de ez hiú ábránd.
Akkor mik a lehetőségek a károk enyhítésére, jelen esetben a diesel üzemű gépjármű üzembentartása esetén. Illetve mi _nem_ megoldás:
- nem megoldás megszabadulni a járműtől. Ha eladod, attól még használva lesz, csak más használja
- nem megoldás a megsemmisítés. Nyilván nem fogja senki sem kidobni a használható gépjárművét zavaros környezetvédelmi elvek miatt.

- megoldás lehet a kevesebb használat, bár szerintem a tömegközlekedésben résztvevő, diesel üzemű járművek még mindig jelentősebb terhet rónak a környezetre, mint a személygépkocsik. Persze az egy főre eső károsanyagkibocsájtása alacsony, de összességében mégis rengeteg - és amúgy is, ki mondja, hogy /fő kell ezt számolni?
- megoldás lehet a hatékonyabb autóhasználat. Ezt igazából nehezen tudom elképzelni, hogyan oldható meg. Nem tudok állandóan utastársakról gondoskodni, akik mindig akkor és oda akarnak menni, mint én.
- megoldás lenne a diesel autók helyett más, környezetkímélőbb meghajtási módok előnybe helyezése. Erre személyesen sajnos nincs ráhatásom, de üdvözölném, ha a hybrid és elektromos járművek elterjedését például adókedvezményekkel segítené az állam.

Ave, Saabi.