Ismerős. A fő probléma szerintem ott lehet, hogy általános iskola végén nincs komoly megmérettetés, mint középiskola esetén az érettségi. Ezáltal az általános iskolában sokszor nem is érnek végig az anyagon, nem úgy tanítják meg, ahogy kellene, stb. A most kilencedikes osztályomnak kb. a harmada általános iskolában nem tanult a függvényekről (ami azt hiszem, hetedikes anyag). Állítólag kb. két-három hónapot a kompetenciamérésre készültek.
Persze aztán nekünk kell ezeket pluszban megtanítani, a rosszul rögzült ismereteket, alkalmazásokat javítani, és még a középiskolai anyagot is átadni, hogy az a nyűves érettségi vállalható legyen egyetemi/főiskolai felvételinél is.
Egy dologra rájöttem az évek során: kilencedikben a gyereket "gyilkolni" kell, mert ha most nem kezd el rengeteget tanulni, akkor később sem. Az osztályom most már erre rájött, nevezetes azonosságok, szorzattá alakítások röpdolgozatok kb. fele ötös, fele egyes arányban voltak ("közbülső" jegy csak elvétve, tehát vagy tanult/készült, vagy magasról tett rá), a most megírt algebrai törtek (szorzattá alakítás után közös nevező, összeadás, kivonás, tehát a legjobb rész :) ) átlaga már 4 felett volt (na jó, csak nyolc századdal, de akkor is). Most, hogy összefoglalunk, a nevezetes azonosságoknál, hatványozás azonosságaira néhány példát megnéztünk (nyilván az "izmosabbakat"), és megkérdeztem, hogy ki érzi úgy, hogy nem érti, hogy írhatott ezekből egyes röpdogát. A 28-ból kb. tízen rakták fel a kezüket (nyilván a másik kb. fele jobb jegyet írt).
Egyébként mondják, hogy rengeteget tanulnak (nem csak matekból, minden másból), egy egész hónap alatt nem tanultak annyit általánosban, mint itt néhány napra.