( seferbt | 2014. 10. 24., p – 17:41 )

a chiptuning és a gyári vezérlőszoftver frissítése két külön dolog. A gyári vezérlő programok lefednek egy elég nagy földrajzi területet, egy olyan általános program, ami széles tartományban működik (Szibériában és a Szaharában is.).
Emiatt közel sem optimális egy ilyen programmal vezérelt motor működése. Ilyenkor jön az, hogy optimalizálnak a programon az éghajlati viszonyoknak megfelelően (légnyomás, páratartalom, hőmérséklet, stb.). Ezek a programok máris jobbak, mint a gyári, mert figyelembe vesznek olyan körülményeket, amiket a gyári program nem. Közös jellemzőjük, hogy az optimalizáció miatt a teljesítmény ha nem is növekszik, a fogyasztás csökkenhet valamennyit.
Következő lépés a chiptuning, amikor a motorelektronika map-jét úgy tologatják, ahogy épp kedvük tartja. Akár agyament módon is.
Persze ahhoz, hogy ezek a tuningok működjenek sok minden más is kell még. A módosított programhoz hozzá kell igazítani a kipufogó rendszert, a gyújtást, a levegőszállítást, stb. Ha ezt nem teszik, akkor egy chiptuningos motor szinte biztos, hogy rosszabbul teljesít, mint egy gyári szoftveres.
Ha nem lehetne a gyárinál jobb programot írni, akkor a gyáriként működő tuningcégek (ABT, M Gmbh, AMG, stb.) sem léteznének, a többiről nem is beszélve. Mert nem lenne értelme. De vannak, léteznek, és köszönik szépen jól vannak.

Kb. olyan a dolog ez az egész chiptuning, mint amikor linux esetén használsz egy általános kernelt, amit a "gyártó" ad a distztribúcióhoz, vagy amikor fordítasz egyet magadnak.

Egy szó mint száz, ez egy elég összetett terület. Hobbinak pont tökéletes. :) korlátlan mennyiségben lehet rá időt elb*szni. :)